Weekend z Gatta Bike Team: opis tras + informacje dla zawodników

Opis tras naszej czasówki i wyścigu ze startu wspólnego: Trasa czasówki liczy 16,5 km. Mimo 7 zakrętów wymagających zwolnienia, cała trasa jest bardzo szybka. Przy dobrych warunkach atmosferycznych najlepsi powinni wykręcić średnie prędkości w okolicach 44-45 km/h. Trasa czasówki jest prawie w całości płaska. Największym podjazdem jest wiadukt nad drogą S8, który zawodnicy pokonają dwa razy. Po za tym w 2-3 miejscach droga delikatnie się wznosi, ale nachylenie w tym miejscach jest znikome. Asfalt na całej trasie jest w stanie idealnym. Na odcinku biegnącym na terenie Zduńskiej Woli należy jedynie zwrócić uwagę na studzienki kanalizacyjne.
Link do trasy czasówki: https://www.strava.com/routes/2715091

Etap ze startu wspólnego będzie liczył 100 km lub 50 km. Start odbędzie się w tym samym miejscu co dzień wcześniej. Zawodnicy początkowo pojadą w tym samym kierunku jednak rundę znaną z czasówki pokonają w odwrotnym kierunku. W miejscowości Ptaszkowice pojedziemy prosto w kierunku Zapolic. Na tym odcinku droga biegnie nieco w dół. Warto zwrócić uwagę, że przy wjeździe do Zapolic droga się rozszerza i pasy ruchu są oddzielone pasem zieleni. Na czas wyścigu pojedziemy „pod prąd”, czyli lewą stroną. W Zapolicach skręcamy w lewo i pokonujemy znany z zeszłorocznej czasówki zjazd. Na końcu zjazdu należy zachować uwagę, bowiem trasa wyścigu skręca ostro w prawo (pod kątem ok. 135 stopni). W tym miejscu następuje najciekawszy odcinek trasy, bowiem droga wznosi się aż do miejscowości Strońsko. Jest to też jedyny odcinek wyścigu gdzie asfalt nie jest najlepszej jakości. Za cmentarzem w Strońsku skręcamy ostro w prawo i po pokonaniu 4 zakrętów (uwaga na garb na drodze po pierwszym zakręcie!) ponownie jesteśmy na głównej drodze biegnącej przez Zapolice. Długą i pofałdowaną prostą przez las wracamy do Zduńskiej Woli. W mieście skręcamy w prawo w ulicę Zduńską i po kolejnym skręcie w prawo jesteśmy na ulicy Paprockiej, czyli rozpoczynamy kolejną rundę. Kolarze startujący na krótszym dystansie zafiniszują na ul. Zduńskiej po pokonaniu dwóch rund, a zawodnicy z dłuższego dystansu pokonają 4 okrążenia i powrócą na metę na ul. Kobusiewicza.
Słowem podsumowania można powiedzieć, że trasa wyścigu ze startu wspólnego jest mocno urozmaicona i ciekawa. Jest sporo zakrętów, mamy wymagający podjazd, są też odcinki proste. Sporo zależy od pogody, a silne wiatry mogą zapewnić ciekawą rywalizację.
Link do trasy wyścigu na 100 km: https://www.strava.com/segments/9859815
Link do trasy wyścigu na 50 km: https://www.strava.com/segments/9890339

Uwaga – pomimo całkowitego wyłączenia z ruchu w dniach 11 i 12 lipca 2015 r. ulicy Kobusiewicza ( od godz. 8.30, będą stały zapory) dojazd do parkingu dla zawodników, znajdującego się na CAMPINGU na terenie MOSiR-u będzie warunkowo umożliwiony. Proszę informować służbę porządkową o potrzebie dojazdu do PARKINGU DLA ZAWODNIKÓW. Prosimy nie ustawiać pojazdów na ulicy Kobusiewicza, ponieważ tamtędy będzie przebiegała trasa wyścigu.

Osoby które wykupiły nocleg otrzymają w Biurze Zawodów talon uprawniający do przebywania na terenie Hotelu Młodzieżowego znajdującego się na terenie MOSiR-u. Dojazd samochodem od ulicy DOLNEJ. Zakwaterowanie będzie odbywało się w godz. 14.00- 18.00 w sobotę. Doba hotelowa będzie trwała do godz. 18.00 w niedzielę .

Łukasz