Kross Road Tour Głowno

Głowno – Kross Road Tour 2015

W najbliższą sobotę 20 czerwca odbędzie się drugi etap Kross Road Tour w Głownie. Serdecznie zapraszamy, w końcu to ściganie po naszych terenach. Wyścig zyskał uznanie i trafił do Kalendarza Masters, co oznacza dodatkowe profity dla posiadaczy Licencji Masters: start z pierwszych sektorów (w zależności od kategorii), obniżona opłata startowa (45zł w biurze zawodów), liczona punktacja do klasyfikacji Challenge. To informacja także dla tych którzy myślą że (cyt.) “dla mastersów to nic się nie robi”. Pozdro!

Program zawodów

piątek (19.06)
16.00-18.00- zapisy w biurze zawodów

sobota (20.06)
8.00-9.30 – zapisy w biurze zawodów na dystans Fit
8.00-9.30 – wydawanie czipów za kaucją na dystans Fit
10.00 – start dystansu Fit
10.30-12.00 – zapisy w biurze zawodów na dystans Mega
10.30-12.00 – wydawanie czipów za kaucją na dystans Mega
12.30 – start dystansu Mega
14.00 – dekoracja dystansu Fit
16.00 – dekoracja dystansu Mega

Trasa drugiego etapu cyklu Kross Road Tour, poprowadzona została w malowniczych okolicach Głowna. Współtworzył ją Dariusz Baranowski wybitny kolarz zawodowy, uczestnik wszystkich największych wyścigów etapowych IO, MŚ, trzykrotny zwycięzca TdP, a obecnie ekpert i współ-komentator wyścigów szosowych na antenie Eurosportu. Miasteczko oraz START i META usytuowana została w centrum Głowna na ul. Marynarskiej. Skąd wyjeżdżając ulicami Zgierską i Swoboda dojeżdżamy do ul. Sikorskiego w kierunku Osin. Po przejechaniu około 5 km dojeżdżamy do miejscowości Dmosin. Tu następuje wjazd na właściwą rundę wyścigu (3 x dla dystansu MEGA / 1 x dla dystansu FIT).

Runda składa się z kilku charakterystycznych odcinków. Pierwszy z nich (tuż po wjechaniu na rundę), to wąski odcinek wiodący głównie drogami w lesie ze sporą ilością zakrętów. Po dojechaniu do miejscowości Kamień skręcamy ostro w prawo i tu zaczynają się prawdziwe trudności. W pierwszej kolejności musimy zmierzyć się z tzw. „bonusem Baranowskiego” czyli odcinkiem, na którym czają się w dwie krótkie, kąśliwe hopki (max nachylenie to ok. 6%), po których następuje równie dynamiczny zjazd do miejscowości Kraszew, gdzie skręcamy ponownie w prawo. Kolejna trudność na trasie to podjazd w Nadolnej około 500 metrów długości z nachyleniem w granicach 6%. Po przejechaniu około 2 km dojeżdżamy do drogi krajowej 704 i wjeżdżamy na szeroki odcinek wiodący w dół w kierunku Kołacinka.

Tuż przed miejscowością seria technicznych zakrętów i wjeżdżamy na kolejny odcinek tzw. „schody Dulasa” (łódzkie środowisko kolarzy Masters od lat nazywa tak ten odcinek na cześć nieżyjącego kolegi, łodzianina Andrzeja Dulasa wielokrotnego medalistę MP w kat. Masters, a w latach 90 uczestnika Vuelta a Espagna). Schody Dulasa to odcinek wiodący w otwartej okolicy w terenie mocno pofałdowanym z tendencją opadającą, gdzie główne role będzie odgrywał wiatr i umiejętność jazdy na rantach. W miejscowości Nagawki wjeżdżamy na drogę Kołacin Dmosin i po przejechaniu około 7km dojeżdżamy ponownie do wjazdu na rundę. Po przejechaniu właściwej dla danego dystansu ilości rund kierujemy się do Głowna tym samym odcinkiem którym wyjeżdżaliśmy ze STARTU.

Podsumowując runda jest bardzo ciekawa a swoim charakterem przypomina wyścigi rozgrywane w PROTOUR w ramach tzw. tryptyku Ardeńskiego. Trasa prowadzona została asfaltami w 90% w stanie BDB i IDEALNYM. Profil wysokościowy preferuje zawodników umiejących radzić sobie z krótkimi podjazdami, ale klasyczni Sprinterzy którzy „przetrzymają podjazdy” też nie są pozbawieni szans na zwycięstwo na ulicach Głowna.

Do zobaczenia na trasie!